Pisałem ostatnio o słabej sprzedaży Nexusa One, a tu dzisiaj pojawiły się nowe informacje na ten temat. Według analityków z firmy Flurry, która twierdzi, że 80% aplikacji pracujących na iPhone i Androidzie jest wyposażone w ich trackery, w ciągu pierwszych 74 dni, na rynek trafiło 135 tysięcy telefonów Google. Nie są to oczywiście twarde statystyki sprzedaży, uwzględniono w końcu wszystkie aktywne smartfony, także rozdane za darmo przez Google, ale równocześnie pominięto te, które trafiły prosto do handlarzy na całym świecie.
Dla porównania w takim samym czasie poszło aż 1.05 miliona Motoroli Droid i 1 milion iPhone’ów (chodzi tu o pierwszą wersję słuchawki Apple, model 3GS osiągnął milion w 3 dni) . Widać więc, że Android ma potencjał, a słabe wyniki Nexusa to zasługa nietypowego kanału sprzedaży – tylko poprzez stronę internetową Google. Zresztą pierwsze działania mające poprawić udział N1 w amerykańskim rynku, już zostały podjęte. Dzisiaj na stronie www.google.com/phone pojawiła się wersja telefonu przystosowana do sieci AT&T i Rogers Wireless (wcześniej mieliśmy tylko T-Mobile), a w najbliższych miesiącach wprowadzi go do swojej oferty Verizon.
Ciekawe ile dni, na osiągniecie porównywalnego wyniku, będzie potrzebował HTC Desire.